Welcome to Wedding Vendor

ON / BY The WeddingDay Team/ IN ΝΥΦΗ, Οργάνωση Γάμου/

Η Ομάδα του WeddingDay.gr ετοίμασε για εσάς μια λίστα με τις πιο συχνές ερωτήσεις που ένα νέο ζευγάρι θα έχει για την οργάνωση του γάμου του. Γενικά οι ερωτήσεις είναι πολλές αλλά θεωρούμε ότι αυτές οι 17 ερωτήσεις και απαντήσεις θα καλύψουν ένα μεγάλο μέρος των αποριών που θα έχετε για την οργάνωση της μεγάλης αυτής μέρας σας!

1.Πόσο κοστίζει ένας γάμος;

Κάθε γάμος και ζευγάρι είναι διαφορετικά! Δεν υπάρχουν δύο γάμοι ίδιοι, όπως δεν υπάρχουν δύο ζευγάρια ίδια! Το πόσο κοστίζει ένας γάμος έχει να κάνει με το ποσό που αισθάνεται το ζευγάρι ότι είναι λογικό για το γάμο τους. Σϊγουρα μερικές φορές βγαίνουμε εκτός budget αλλά προσπαθήστε να είστε λογικοί στα έξοδα που έχετε να κάνετε. Κάντε την λίστα την αρχική σας και στη συνέχεια ξεκινήστε να «κόβετε» τα περιττά ή πολύ extra έξοδα! Μια βοήθεια από την οικογένεια ή τους συγγενείς και τους φίλους πλέον είναι πολύ σημαντική.

2. Πώς μπορώ να ταξινομήσω όλες τις πληροφορίες που υπάρχουν εκεί έξω;

Την στιγμή που μια νύφη δεσμεύεται, μπορεί να βρει τον εαυτό της περιτριγυρισμένο από φίλους και οικογένεια που είναι ξαφνικά ειδικοί σε γαμήλιες παραδόσεις και διαδικασίες. Αυτό που συμβουλεύουμε τη νύφη και τον γαμπρό είναι να παραμείνουν πιστοί στον εαυτό τους. Να είναι και να δείξουν αυτό που είναι! Οι επισκέπτες του γάμου σας γνωρίζουν, είτε ως άτομα είτε ως ζευγάρι, και όσο ο γάμος αντανακλά ποιοι είστε, όλοι θα απολαύσουν τη μεγάλη αυτή μέρα!

3. Πρέπει να προσκαλέσουμε και +1 σε κάθε καλεσμένο;

Σίγουρα όχι. Ωστόσο, αν ο προϋπολογισμός και η χωρητικότητα του χώρου σας το επιτρέπουν, είναι μια ωραία χειρονομία. Γιορτάζοντας την αγάπη σας μπορεί να είναι ακόμα πιο ευχάριστη εάν οι επισκέπτες έχουν αυτούς που αγαπούν μαζί τους

4. Πρέπει να έχουμε ανοιχτό μπαρ;

Εσείς γνωρίζετε τους καλεσμένους σας καλύτερα και αν δεν το έχουν πολύ με το ποτό, τότε είναι κατανοητό ότι μπορεί να διστάσετε να επενδύσετε σε ένα ανοιχτό μπαρ. Ωστόσο, ακόμη και οι άνθρωποι που δεν πίνουν πολύ είναι ικανοί να θέλουν να απολαύσουν ένα ποτήρι κρασί ή μια σαμπάνια σε ένα γάμο και είναι μια πολύ γενναιόδωρη χειρονομία από την πλευρά σας. Πιστεύουμε ότι το ανοιχτό μπαρ στο τέλος είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα! Και αυτό που θα δημιουργήσει… το κέφι μετά το φαγητό!

5. Θέλουμε να αγοράσουμε εμείς τα ποτά του γάμου για να εξοικονομήσουμε χρήματα. Μπορούμε;

Αυτό είναι κάτι που εξαρτάται από τον τόπο, αλλά και τη συνολική οργάνωση του γάμου σας. Φυσικά και μπορείτε, αλλά έχετε στο μυαλό σας ότι θα χρειαστείτε τουλάχιστον μια ομάδα από έμπειρους μπάρμαν για να εξυπηρετήσετε τους καλεσμένους σας. Ρωτήστε τους για συμβουλές σχετικά με το πόσα ποτά, ποιά ποτά και όλα τα άλλα αξεσουάρ μπαρ, αναψυκτικά θα χρειαστείτε. Οι έμπειροι μπάρμαν γνωρίζουν καλύτερα από εσάς, τι και πόση ποσότητα χρειάζεστε. Συμβουλή: Μην το κανονίσετε μόνοι σας εάν δεν γνωρίζετε! Το χειρότερο σενάριο και αυτό που έχουμε δει και εμείς από κοντά, είναι να τελειώσουν τα ποτά πριν ακόμα ξεκινήσει το πάρτυ! Καταστροφή! 🙂

6. Πρέπει να προσλάβω μια μπάντα ή έναν DJ;

Τίποτα δεν ξεπερνά μια γαμήλια δεξίωση έχοντας μια μπάντα ή ένα συγκρότημα live. Είτε στο χορό του ζευγαριού είτε στο πάρτυ! Εάν ο προϋπολογισμός, η μουσική προτίμηση σας ανυσηχεί, εξετάστε τη μετάβαση σε DJ για το φαγητό και το μεγάλο πάρτυ της βραδιάς. Για εμάς, η μουσική και τα ποτά είναι οι πιο σημαντικές λεπτομέρειες μιας δεξίωσης γάμου! Σας συμβουλεύουμε να έχετε ένα καλό dj 100%! Αυτό μη το διαπραγματευτείτε! Σκεφτείτε τη μπάντα ως ένα συν όχι σαν κάτι απαραίτητο.

7. Ποια στοιχεία θα έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στην ατμόσφαιρα του γάμου και της δεξίωσης;

Ο φωτισμός είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για τη ρύθμιση της διάθεσης στο γάμο σας. Όπως και ο στολισμός. Όχι έντονα φώτα όμως. Όπως και τα φώτα του πάρτυ που λέμε. Τα λεγόμενα ρομποτικά που μπορεί να έχει ένας dj ή ο χώρος που έχετε επιλέξει. Αυτά θα βοηθήσουν πολύ κατά τη διάρκεια του πάρτυ και θα ανεβάσουν τη διάθεση! Επίσης τα κεριά αποτελούν μέρος του φωτισμού και ακόμη και λίγα σε ένα τραπέζι ή σε κάποια σημεία του χώρου δεξίωσης μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Μια μακέτα του χώρου δεξίωσης μπορεί να σας βοηθήσει να προσδιορίσετε τι είναι απολύτως απαραίτητο και τι μπορείτε να κάνετε χωρίς. Συγκεντρώστε ιδέες από το Pinterest και το Instagram!

8. Πώς θα βρούμε τον καλύτερο χώρο;

Εξαρτάται από το πόσους καλεσμένους θέλετε να έχετε αλλά και το πού θέλετε να γίνει ο γάμος ή δεξίωση του γάμου σας.  Κάντε μια καλή έρευνα σε αρκετούς χώρους και συλλέξτε προσφορές. Στη συνέχεια κρατήστε τους χώρους αυτούς που ταιριάζουν πιο πολύ στο ύφος που θέλτε να δώσετε στο γάμο σας αλλά και σε αυτούς που κινούνται γύρω από το budget που έχετε συμφωνήσει. Δείτε τους από κοντά οπωσδήποτε για να έχετε μια συνολική εικόνα για τις δυνατότητες που προσφέρει!

9. Πού πρέπει να εστιάσω τον προϋπολογισμό μου;

Αυτό εξαρτάται από το τι είναι σημαντικό για εσάς και το ταίρι σας. Θέλετε το ντεκόρ να είναι εξαιρετικό; Εάν ναι,  βρείτε έναν designer ή εταιρείες που ασχολούνται αποκλειστικά με αυτό για να προσδιορίσετε τη συνολική εμφάνιση και τα δημιουργικά στοιχεία. Θέλετε μια live μπάντα και να γίνει κέφι όσο τίποτε άλλο; Βάλτε τα χρήματά σας εκεί τότε όπως και στο μπαρ. Πριν να ολοκληρώσετε τον προϋπολογισμό σας, καθίστε μαζί με τον designer ή τον planner, τον αρραβωνιαστικό και τους γονείς σας και συζητήστε πως έχετε οραμτιστεί την ημέρα εκείνη!

10. Πώς διαμορφώνω την λίστα με τους καλεσμένους;

Σας συνιστούμε να επανεξετάσετε τη λίστα των καλεσμένων σας αρκετές φορές, όσο και εάν νομίζετε ότι είναι τελική. Δεν χρειάζεται να προσκαλέσετε όλους τους συμμαθητές σας και το ίδιο ισχύει και για τους φίλους από την εργασίας σας!  Βεβαιωθείτε ότι η λίστα σας είναι γεμάτη από σχέσεις και ανθρώπους που πραγματικά θέλετε να έχετε δίπλα σας και να μοιραστείτε τη στιγμή αυτή. Σίγουρα θα βρεθείτε και με μερικούς που ίσως να μην είχατε υπολογίσει. Όμως το σύνολο των καλεσμένων σας θα πρέπει να είναι αυτοί που πραγματικά θέλετε να είναι εκεί μαζί σας!

11. Πώς μπορώ να ξέρω τι να κάνω στη συνέχεια και ποιά βήματα ακολουθώ κάθε φορά;

Όταν και εάν συνεργαστείτε με έναν wedding planner, στηρίξτε την εμπειρία τους για να σας καθοδηγήσουν στη διαδικασία. Θα σας βοηθήσουν να αναλύσετε τις αποφάσεις που πρέπει να ληφθούν και με ποια σειρά. Αν δεν έχετε wedding planner για να σας καθοδηγήσει, υπάρχουν πολλοί πόροι και σημεία πλέον στο internet (όπως το WeddingDay.gr!) που θα σας βοηθήσουν να μάθετε και να οργανώσετε τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε. Με ένα συνολικό χρονοδιάγραμμα καθώς και έναν σωστό προϋπολογισμό, μπορείτε να καταφέρετε την όλη αυτή διαδικασία.

12. Πρέπει να ενημερώσω τους καλεσμένους για τον κώδικα ενδυμασίας στην πρόσκληση;

Είναι πάντα χρήσιμο για τους επισκέπτες να έχουν μια ιδέα για τον κώδικα ενδυμασίας. Πλέον στις μέρες μας κάποιοι γάμοι γίνονται στην εκκλησία,κάποιοι γίνονται στη παραλία και άλλοι σε μέρη που δεν μπορείτε να φανταστείτε! Χρησιμοποιήστε όμως τη σαφή γλώσσα και αναφορά! Οι άνθρωποι γενικά καταλαβαίνουν την «κοκτέιλ ενδυμασία» αλλά δεν γνωρίζουν απαραίτητα τους κανόνες ενός κώδικα ενδυμασίας «barn chic».

13. Πότε πρέπει να στείλω τις προσκλήσεις μου;

Συστήνουμε τις προσκλήσεις με ταχυδρομείο να τις στείλετε εννέα εβδομάδες πριν από την ημερομηνία του γάμου και θεωρούμε ως τελική ημερομηνία RSVP (το ποιοί θα έρθουν τελικά) πέντε ή τέσσερις εβδομάδες από την μεγάλη μέρα. Αυτό γιατί χρειάζεται να γίνει μια καλή οργάνωση από το χώρο της δεξίωσης, το bar και το catering.

Εάν βέβαια έχετε επιλέξει ώς μέρος του γάμου σας έναν προορισμό σε ένα νησί ή λίγο πιο μακριά για τους περισσότερους από τους καλεσμένους σας, ή έχετε επισκέπτες από το εξωτερικό, στοχεύετε για έξι μήνες και 12 μήνες πριν. Αυτό επιτρέπει στους επισκέπτες σας να οργανώσουν εισιτήρια και διαμονή.

14. Τι πρέπει να κάνουμε για την ημερομηνία RSVP και πότε πρέπει να θεωρήσουμε τελική την λίστα καλεσμένων μας;

Αυτή είναι μια τόσο συνηθισμένη ερώτηση, επειδή θέλετε να βεβαιωθείτε ότι οι καλεσμένοι σας έχουν αρκετό χρόνο για να επιβεβαιώσουν το RSVP τους, αλλά θα θελήσετε επίσης να ολοκληρώσετε τους υπολογισμούς σας όσο το δυνατόν πιο γρήγορα! Πιστεύουμε ότι οι δύο μήνες είναι ιδανικοί, καθώς αυτό σας επιτρέπει να οργανωθείτε και να αποστείλετε και τις προσκλήσεις σας ή ακόμα και να κανονίσετε ότι άλλο υπάρχει στη λίστα σας! Ωστόσο, ένας μήνας εξακολουθεί να είναι οκ αν είστε πιο άνετοι με τις προθεσμίες που ενδέχεται να σας έχουν θέσει το catering, ο χώρος ή όποιος άλλος συνεργάτης εμπλέκεται στην οργάνωση.

15. Πώς μπορώ να προβλέψω πόσα άτομα θα παρευρεθούν στο γάμο τελικά;

Υπάρχει το πάντα δοκιμασμένο- και ως επί το πλείστον αλήθεια – ότι συνήθως σε ένα γάμο, τελικά θα παρευθρεθούν τα δύο τρίτα των προσκεκλημένων σας. Δηλάδη ας πούμε χονδρικά το 70%. Βέβαια αυτό έχει να κάνει με πολλά σημεία του γάμου σας, π.χ το που θα γίνει ο γάμος, το πόσο νωρίς στάλθηκαν οι προσκήσεις και οι ενημερώσεις SAVE THE DATE. Βέβαια αυτή η θεωρία μπορεί να είναι και λανθασμένη μερικές φορές! Καλό είναι να είστε έτοιμοι να φιλοξενήσετε μια πλήρη λίστα προσκεκλημένων, για κάθε περίπτωση. Εάν δεν μπορείτε να φιλοξενήσετε την πλήρη λίστα για κάποιο λόγο, καλό θα ήταν να επαναξιολογήσετε την λίστα με τους καλεσμένους σας. Κρατήστε όμως το 70% ότι θα παρευρεθεί σαν ένα πολυ πιθανό «κανόνα».

16. Πρέπει να «κυνηγήσω» τους καλεσμένους μου που δεν έχουν απαντήσει εάν θα παρευρεθούν;

Δυστυχώς, μερικοί επισκέπτες ξεχνούν να απαντήσουν, οπότε εναπόκειται στη Νύφη και τον Γάμπρο να τους «κυνηγήσετε» ή να τους στείλετε μια υπενθύμιση. Δεν πρέπει ποτέ να υποθέσετε ότι οι καλεσμένοι θα έρθουν ή δεν θα έρθουν, οπότε θα πρέπει να προσθέσετε στη λίστα με τις «εργασίες» σας, την παρακολούθηση αυτής της λίστας!

17. Να συμπεριλάβουμε λίστα γάμου ή λογαριασμό τραπέζης στα προσκλητήρια;

Είτε έχετε μια λίστα γάμου είτε ένα λογαριασμό τραπέζης, αυτό που προτείνουμε εμείς είναι να συμπεριλάβετε αυτή τη λεπτομέρεια σε μια ξεχωριστή μικρή κάρτα που να συνοδεύει τα προσκλητήρια. Ωστόσο, μια διακριτή γραμμή στο κάτω μέρος της πρόσκλησης είναι ακόμα καλή. Γενικά θεωρούμε ότι πλέον στις μέρες μας, τα πράγματα έχουν αλλάξει. Δηλαδή τα νέα ζευγάρια πλέον μένουν μαζί πριν παντρευτούν και έχουν ήδη τα περισσότερα πράγματα που χρειάζονται για το σπίτι τους. Δηλαδή πλέον μια λίστα γάμου δεν είναι τόσο απαραίτητη όπως παλιά που ένα νέο ζευγάρι ξεκινούσε τη κοινή ζωή και το στήσιμο του νέου σπιτιού τους. Ένα μικρό δωράκι σε € πλέον είναι το πιο σύνηθες και αυτό που τελικά βολεύει και τους καλεσμένους αλλά και το νέο ζευγάρι. Φυσικά δεν θα λείψουν και τα πιο προσωπικά δώρα από τους συγγενείς και κολλητούς!

Καλή επιτυχία και με το καλό!

Η Ομάδα του WeddingDay.gr